Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kreativita v HV a možnosti jejího rozvoje. Práce s motivem, variace, gradace kontrast, formy. Tvůrčí práce s textem, improvizace, zvukomalba. Aleatorické hry. Hudebně pohybová kreativita. Alternativní přístupy v hodinách HV
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Demonstrace, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení studentů se zásadami tvořivé a kreativní práce v oblasti hudebních aktivit. Osnova: Psychologické základy kreativity Kreativní myšlení, teorie schémat a práce s nimi při tvůrčích činnostech Metody kreativity a jejich vztah k hudební výchově Hry se slovy, rytmem, metrem, s tóny, motivem, poslechem a písničkou Kreativita při pohybových činnostech Minimalismus, improvizace v pentatonice, dórské tónině, na základě harmonického plánu Hry s kánonem, gradací, kontrastem Grafomotorické aktivity s rytmem, říkadlem, písní Metodika aktivit obsahujících hudební prvky v mezipředmětových vztazích a předmětových oblastech RVP
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
70% docházka, vlastnoručně vyrobené jednoduché hudební nástroje, výtvarné potřeby, vypracování seminární práce, ukázka praktické výuky, zápočtový test
|
Doporučená literatura
|
-
Slavíková, M. Psychologické aspekty hlasové výchovy žáků ZŠ.. &, &.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-928-6.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
-
TICHÁ, A., ŠIMANOVSKÝ, Z. Písničky a jejich dramatizace.. Praha: Portál, 2000.
|