Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Šulcová Věra, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Rozdíl mezi předmětem prvouka a vlastivěda. Seznámení se současnými alternativními učebnicemi. Způsoby komunikace. Základní pracovní techniky. Druhy cviků pro postřeh, poznávání, identifikaci, koncentraci pozornosti. Metodické připomínky k jednotlivým ročníkům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s cílovým zaměřením vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, očekávanými výstupy pro 1. období ZŠ. V průběhu semestru si studenti osvojí: " Metody, techniky a formy výuky. " Metodické postupy učitele v jednotlivých ročnících 1. období ZŠ. " Interdisciplinární vztahy. Seznámí se se současnými učebnicemi vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět pro 1. období ZŠ
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Prověření probraného formou pohovoru
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice prvouky..
-
HEDERER, J. Životní prostředí a výchova.. Praha, 1995.
-
PAUSEWANGOVÁ, E. 130 didaktických her.. Praha, 1994.
-
SMITH, A. Třída plná pohody. Praha, 1995..
|