Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Slabáková Nikola, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metody a techniky divadelní a dramatické výchovy (nonverbální, verbální, s užitím prvků jiných umění). Různé formy a úrovně hraní rolí ve fiktivních dramatických situacích. Práce na technice dechu, hlasu a výslovnosti a koordinace s pohybovou činností. Práce s textem a pohyb adekvátní velikosti prostoru. Mimika a gestikulace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí základní poznatky z oboru dramatická výchova. Osnova: Dramatická výchovy v průběhu 20. století. Dramatická výchova v kontextu kurikulární reformy. Cíle, hodnoty a principy DV. Formy výuky DV, osobnost učitele. Metody a techniky DV.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast, mikrovýstup.
|
Doporučená literatura
|
-
CÍSAŘ,J.:. Proměny divadelního jazyka. Praha, Melantrich 1986..
-
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy, Praha, artama 1999..
-
VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha, ISV 1995..
|