Vyučující
|
-
Holubec Jiří, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
I - přirozená tónina dur, moll tónina, volné nástupy všech stupňů, základní intervaly a jejich odvozování - opěrné písně; kvintakord dur, moll - obraty, dominantní septakord. R- pravidelné (nepravidelné) dělení, tečka u noty, synkopa
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Demonstrace, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na upevňování a rozvoj hudebních schopností a dovedností prostřednictvím vokálních aktivit založených na správném pochopení a aplikaci tonální a intervalové metody. V oblasti rytmického výcviku je pozornost věnována upevnění a zdokonalení rytmického cítění. Na základě analýzy a syntézy získávaných poznatků a dovedností je rozvíjena melodická, harmonická a rytmická představivost, dále též hudební paměť.
Teoeretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická zkouška
Intonace tonální melodie, sluchová analýza a intonace probíraných jevů, realizace zadaných rytmických cvičení - orientace v oboru.
|
Doporučená literatura
|
-
Daniel, L. Intonační cvičení I, II. Olomouc, 1980.
-
Kofroň, J. Učebnice intonace a rytmu. Praha, 2007. ISBN 80-86385-15-9.
-
Kolář, J. Intonace sluchová výchova I - III. Praha, 1983.
|