Lecturer(s)
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The student completes the internship under the supervision of a tutor. A reflective approach to the internship requires consultations with the tutor before, during, at the end of and after the internship. It is also required to keep a portfolio of the internship and keep separate records and analyses of the pedagogical internship.
|
Learning activities and teaching methods
|
Individual consultation, Clinical practice under supervision
|
Learning outcomes
|
The aim of the course Practice 5 is to design, implement and evaluate a simple educational program for a group of children or youth in non-formal education.
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Presentation of artistic and creative activities, Interview, Systematické pozorování studenta,
portfolio, colloquium
|
Recommended literature
|
-
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkové pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
-
PÍŠOVÁ, M. a kol. Mentoring v učitelství: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. 2. vyd.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-589-8.
-
PÍŠOVÁ, M. ed. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-024-8.
-
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
|