-
CARLGREN, F., KLINGBORG, A.. Výchova ke svobodě: pedagogika Rudolfa Steinera: obrazy z mezinárodního hnutí waldorfských škol.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR., 2013. ISBN 978-80-905222-4-4.
-
GRAY, P.. Svoboda učení. Praha: PeopleComm, 2016. ISBN 978-80-87917.
-
HÁNA, D., KOSTELECKÁ, Y.. Domácí vzdělávání v kontextu evropských vzdělávacích systémů. Praha: PedF UK, 2019. ISBN 978-80-7290-994-0.
-
HERRMANN, ?. 100 vzdělávacích Montessori aktivit: doprovázíme dítě při jeho objevování světa. Praha: Svojtka & Co., 2017. ISBN 978-80-256-2137-0.
-
KASPER, T., KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.
-
KASPER, T. Německé venkovské výchovné ústavy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-351-1.
-
KASPER, T. ?Nová škola? v meziválečném Československu ve Zlíně: ideje, aktéři, místa. Praha: Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3091-7.
-
KAUL, C., D., WAGNER, Ch.. Montessori konkrétně: příručka celostního vzdělávání dětí - nápady pro praxi. Praktický život a smyslová výchova.. Praha: Maitrea., 2014. ISBN 978-80-7500-053-8.
-
KELLER, G.. Škola srdce(m): waldorfské inspirace a proměny současné pedagogiky.. Praha: Malvern, 2018. ISBN 978-80-7530-130-7.
-
KIRCHNER, M. Můj sešit Montessori: práce ruky, čísla, tvary, písmena a zvuky, tvary, příroda. Praha: Svojtka & Co., 2017. ISBN 978-80-256-2008-3.
-
KOEPKE, H. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky: praktické podněty pro rodiče a pedagogy.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-2-0.
-
MONTESSORI, M. Objevování dítěte. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8.
-
NICOLLE, I.. Učíme se s Montessori: založeno na principu Learning by Doing.. Praha: Svojtka & Co, 2017. ISBN 978-80-256-2017-5.
-
Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
-
RICHTER, T.. Vzdělávací plán pro 1. až 12. ročník waldorfské školy: pedagogické pojetí a vzdělávací cíle.. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013. ISBN 978-80-905222-5-1.
-
RÝDL K. Peter Petersen a pedagogika jenského plánu. Praha : ISV, 2001..
-
STEINER, R. Výchova dítěte: Metodika vyučování. Olomouc: Michael, 2021. ISBN 978-80-86340-68-5.
-
STEINER, R.. Výchovné umění a poznání člověka.. Český Těšín: Franesa., 2020. ISBN 978-80-88337-18-8.
-
ŠMELOVÁ, E. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. Olomouc: UPOL, 2016. ISBN 978-80-244-5115-2.
-
VÁŇOVÁ KREJČOVÁ, V. Začít spolu v kostce: vzdělávací program pro 21. století. Praha: Step by Step ČR, 2022. ISBN 978-80-907802-3-1.
-
VOŠAHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školy. Praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol.. Praha: MŽP, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1.
|