Vyučující
|
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Vysvětlení základních pojmů - diskuse, sdílené rozhovory, myšlenkové mapy. 2. Determinanty zdraví - pohybová aktivita, výživa, životní prostředí, psychosociální prostředí, životní styl rodiny, mentální hygiena, nebezpečí závislostí. 3. Prevence - tvorba programu, práce ve skupině. 4. Program podpory zdraví ve škole - analýza video ukázek. 5. Osobnost učitele při realizaci výchovy ke zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Problémové metody (badatelské, výzkumné), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět vede studenty k pochopení propojenosti zdraví s celkovým životním stylem, s životem v rodině, se školním, s životním a pracovním prostředím. Cílem je ukázat souvislosti mezi fyzickým, psychickým a sociálním zdravím a vést k aplikaci těchto myšlenek do práce školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
Aktivní účast na cvičeních, prezentace návrhu projektu pro podporu zdraví na ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
HAVLÍNOVÁ, M. aj. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2000..
-
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Portál, Praha, 2001. ISBN 80-7178-550-4.
-
MÍČEK, L.; ZEMAN, V. Učitel a stres. Brno: Filozofická fakulta MU, 1997..
|