Vyučující
|
-
Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci výuky student rozvíjí schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod a technik dramatické výchovy. Osvojí si základní poznatky a metodické postupy pro vedení dětí v dramatické lekci. Naučí se využívat metody a techniky dramatické výchovy tak, aby je byl schopen aplikovat ve výchovných aktivitách při své vychovatelské činnosti. Tematické okruhy: 1. Součásti procesu v dramatické výchově (osobnostní a sociální rozvoj). 2. Výhody a limity metod dramatické výchovy. 3. Osobnost učitele dramatické výchovy a jeho řídící role. 4. Uspořádání lekce dramatické výchovy. 5. Průpravné hry a cvičení- uvolnění, objevování sebe a okolního světa. 6. Průpravné hry a cvičení- komunikace, pohyb. 7. Uplatnění metod dramatické výchovy I. 8. Uplatnění metod dramatické výchovy II. 9. Uplatnění metod dramatické výchovy III. 10. Volba námětů a předloh. 11. Žánry a druhy vhodné pro improvizaci podle literatury. 12. Reflexe a její význam. 13. Mikrovýstupy studentů. 14. Mikrovýstupy studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
V rámci výuky student rozvíjí schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod a technik dramatické výchovy. Osvojí si základní poznatky a metodické postupy pro vedení dětí v dramatické lekci. Naučí se využívat metody a techniky dramatické výchovy tak, aby je byl schopen aplikovat ve výchovných aktivitách při své vychovatelské činnosti.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Test
Aktivní zapojení do procesu, samostatná tvůrčí práce, prezentace, reflexe. Závěrečný test.
|
Doporučená literatura
|
-
Amatérské divadlo. .
-
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací.. Praha, Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. ISBN 80-901660-6-7.
-
Budinská, H. Hry pro šest smyslů. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2012. ISBN 978-80-7068-015-5.
-
MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
-
VALENTA., J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1865-1.
|