Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy - přednášky a cvičení: 1. Význam hudby a její funkce v životě člověka 2. Psychologické základy hudební výchovy a hudebních aktivit na 1. stupni ZŠ 3. Rozvoj hudebních schopností dítěte na 1. stupni ZŠ 4. Rytmické hry, práce s rytmem 5. Rytmické hry, práce s rytmem, Orffův instrumentář 6. Pěvecké činnosti na 1. stupni ZŠ 7. Pěvecké činnosti na 1. stupni ZŠ 8. Práce s písní na 1. stupni ZŠ 9. Práce s písní na 1. stupni ZŠ 10. Práce s písní na 1. stupni ZŠ 11. Instrumentální činnosti - Orffův instrumentář, zvukomalba na 1. stupni ZŠ 12. Hudebně výchovné systémy - Orff, Kodály, Kabalevskij, waldorfská pedagogika a pedagogika Montessori 13. Elementární hudební tvořivost - syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními principy hudebních činností na 1. stupni ZŠ. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro umělecké, tvořivé metody a aktivity hudebních činností na 1. stupni ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta
Účast na cvičeních i přednáškách souhrnně 80%. Seminární práce. Praktický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
KOUTSKÝ, J. Didaktika hudební výchovy na 1. stupni. Liberec: TUL, 2008. ISBN 978-80-7372-372-9.
-
PECHÁČEK, S., VÁŇOVÁ, H., a kol. Praktické úkoly z didaktiky hudební výchovy pro 1. stupeň ZŠ. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0365-9.
-
Tichá, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu. 2004.
-
Tichá, A. Učíme děti zpívat. Praha, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
|