Název předmětu | Hudební výchova 2 |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KZHV2 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Předmět je zaměřen na upevnění, další rozvoj a zdokonalení v oblasti vokálních činností a nástrojové hry. Ve výuce jsou nejčastěji využívanými nástroji klavír a kytara. Dílčí pozornost je věnována složce hudebně pohybové. Veškeré okruhy jsou prezentovány a naplňovány s ohledem na potřeby praxe. Tematické okruhy: A/ Vokální činnosti na prvním stupni ZŠ. Práce s písní - postup při nácviku písně (metodické poznámky). Zpěv mollové písně. Základy taktovací techniky. Kolektivní zpěv - jednohlas, metodické poznámky. Kolektivní zpěv - vícehlas, metodické poznámky. Vokální imitace, vokální intonace, vokální improvizace. Intonační metody, systém opěrných písní, prvky tvořivé intonace. B/ Nástrojová hra pro využití při výuce hudební výchovy na prvním stupni ZŠ. Hra lidových (umělých) písní dur a moll s akordickým doprovodem jako východisko pro stylizaci. Stylizace lidové (umělé) písně, základní typy stylizace, dudácká kvinta, přiznávka, rozklad. Hra písně na klavír nebo kytaru se současným zpěvem. Transpozice písně. Možnosti obohacování doprovodu lidové nebo umělé písně. C/ Hudebně pohybová výchova na prvním stupni ZŠ. Hra vybrané přednesové skladby nebo zpěv písně jako součást hudebně pohybové aktivity dítěte. Hudebně pohybové činnosti - reakce na rytmus, polohu a pohyb melodie, barvu tónu, výšku tónu, tempo (jeho změny) a dynamiku.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je zaměřen na upevnění, další rozvoj a zdokonalení v oblasti vokálních činností a nástrojové hry. Ve výuce jsou nejčastěji využívanými nástroji klavír a kytara. Dílčí pozornost je věnována složce hudebně pohybové. Veškeré okruhy jsou prezentovány a naplňovány s ohledem na potřeby praxe.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|