Vyučující
|
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět seznamuje studenty s organizací vyučování na 1. stupni ZŠ, se strukturou vyučovací jednotky a se styly práce učitele. Studenti na vybrané škole praktikují jeden den v týdnu a účastní se přímé pedagogické činnosti jako reflektující pozorovatelé, asistenti, i jako učitelé. Každý týden odučí jednu vyučovací hodinu, ostatní čas věnují asistentské práci dle pokynů provázejícího učitele. Praxe má průběžnou i souvislou formu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvnitřnit zásady koncipování pedagogické práce v rámci vyučovací hodiny a sebereflektivní pojetí přípravy jednotlivých činnost v 1. -3. třídě 1. stupně ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
Vedení pedagogického deníku, hospitace didaktiků na praxi
|
Doporučená literatura
|
-
Kratochvílová, J., Horká, H., Chaloupková, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1.stupně základní školy. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
-
OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
-
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
|