Lecturer(s)
|
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Seminar topics: - Personality of a teacher in the 1st grade of elementary school - Structure of the lesson - Activation activities in the 1st-3rd grade - Specifics of a pupil of junior school age - Reflection of listening lessons - Self-reflection of the student, work with the Self-Assessment Tool - Formative assessment in the 1st grade of elementary school Individualization of teaching.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Practicum
|
Learning outcomes
|
The aim of the seminars is to reflect on students' experiences from ongoing practice in grades 1-3, to analyze and evaluate the teaching process according to specified criteria.
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
Anglicky: General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Interview,
Active participation in seminars, analysis of pedagogical situations in teaching.
|
Recommended literature
|
-
KRATOCHÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
-
OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
-
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
-
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
|