Vyučující
|
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah seminářů: - Stanovení profesní výzvy studenta a způsob jejího plnění během praxe - Analýza náslechových hodin na praxi - Práce s časovou organizací hodiny - Volba metod a forem práce v návaznosti na různé typy hodin - Formulace cílů hodiny - Analýza ŠVP škol na praxi - Reflexe profesních kompetencí studenta, práce s Nástrojem pro sebehodnocení - Učitel na 1. stupni ZŠ, činnosti diagnostické, řídící, prognostické
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s problematikou učení, motivace, školní úspěšnosti či styly učitelovy práce se třídou na 1. st. ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Prezentace samostatné výzkumné činnosti studenta, Kolokvium
Aktivní účast na reflektivních seminářích, analýza jevů a situací z pedagogické praxe
|
Doporučená literatura
|
-
EICHHORN, Ch. Učitel a práce se třídou. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-439-8.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
STARÁ, J. Plánování výuky ? práce se vzdělávacími cíli.. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1.
|