Předmět: Reflektivní seminář k pedagogické praxi 3

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář k pedagogické praxi 3
Kód předmětu KPV/KZRS3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
  • Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Valešová Hana, PhDr. Ph.D.
  • Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
  • Pechová Zuzana, Mgr. Ph.D.
  • Břehovský Jiří, Mgr. Ph.D.
  • Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah seminářů: - Vzdělávací oblasti na 1.stupni - ŠVP, tvorba tematických plánů - Integrace předmětů, mezipředmětové vztahy - Tematická výuka - Projektová výuka - Mimoškolní edukace, výuka v přírodě - Reflexe oborově didaktických kompetencí studenta, práce s Nástrojem pro sebehodnocení

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Cvičení
Výstupy z učení
Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů v průběhu praxe oborově integrační s důrazem na reflexi oborově didaktických příprav výuky a na jejich realizaci s mezipředmětovým akcentem.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta

Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe
Doporučená literatura
  • KORTHAGEN, F. A. J. et al. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
  • TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál. 2009.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr