Předmět: Reflektivní seminář k pedagogické praxi 4

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář k pedagogické praxi 4
Kód předmětu KPV/KZRS4
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
  • Břečková-Chalupová Eva, PhDr. Ph.D.
  • Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
  • Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: - Plánování výuky s důrazem na potřeby žáků a psychologické poznatky o učení. - Třída jako školní skupina - Poruchy učení - Poruchy chování - Sociální dovednosti učitele - vytváření bezpečného prostředí ve třídě (vzájemná úcta, důvěra) - vedení žáků k sebereflexi Aktuální legislativa a dokumentace vztahující se k profesi

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení
Výstupy z učení
Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe, analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta

Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe s důrazem na kontinuitu a diferenciaci učiva.
Doporučená literatura
  • BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství.. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
  • KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
  • KREJČOVÁ, L.; HLADÍKOVÁ, Z. Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie. Brno: Edika, 2019. ISBN 978-80-266-1400-5.
  • Mertin, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.
  • MEŠKOVÁ, M. Motivace žáků efektivní komunikací: [praktická příručka pro učitele].. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr