Předmět: Reflektivní seminář k pedag.praxe 5

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář k pedag.praxe 5
Kód předmětu KPV/KZRS5
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
  • Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Břečková-Chalupová Eva, PhDr. Ph.D.
  • Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah seminářů: - vnější x vnitřní diferenciace na 1.stupni - Pedagogická diagnostika jako východisko pro poznávání žáka, třídy a rodičů - Aktuální trendy ve vzdělávání žáků se SVP - kázeň, nástroje pro zvládání heterogenních kolektivů - žáci s OMJ - ŠVP-analýza stěžejních oblastí - sociální klima třídy, klima školy - Komunikace učitel - žák - rodič a vedení rodičovské schůzky, setkání s rodiči.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem seminářů je připravit studenty na plánování a realizaci edukačního procesu v heterogenní třídě s využitím poznatků pedagogické diagnostiky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, analýza vyučovacího procesu s důrazem na komplexnost práce učitele, sebehodnocení dle Nástroje.
Doporučená literatura
  • BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
  • KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga.. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
  • KREJČOVÁ, L.; HLADÍKOVÁ, Z. Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie.. Brno: Edika, 2019. ISBN 978-80-266-1400-5.
  • MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
  • TESAŘOVÁ, M., a kol. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4.
  • TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů.. PedF UK, 2018. ISBN 978-80-7290-982-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr