Vyučující
|
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Břečková-Chalupová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah seminářů: - vnější x vnitřní diferenciace na 1.stupni - Pedagogická diagnostika jako východisko pro poznávání žáka, třídy a rodičů - Aktuální trendy ve vzdělávání žáků se SVP - kázeň, nástroje pro zvládání heterogenních kolektivů - žáci s OMJ - ŠVP-analýza stěžejních oblastí - sociální klima třídy, klima školy - Komunikace učitel - žák - rodič a vedení rodičovské schůzky, setkání s rodiči.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem seminářů je připravit studenty na plánování a realizaci edukačního procesu v heterogenní třídě s využitím poznatků pedagogické diagnostiky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast na seminářích, analýza vyučovacího procesu s důrazem na komplexnost práce učitele, sebehodnocení dle Nástroje.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga.. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
KREJČOVÁ, L.; HLADÍKOVÁ, Z. Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie.. Brno: Edika, 2019. ISBN 978-80-266-1400-5.
-
MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
-
TESAŘOVÁ, M., a kol. Jak na žáky: zvládání náročných situací ve třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1047-4.
-
TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů.. PedF UK, 2018. ISBN 978-80-7290-982-7.
|