Vyučující
|
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Kacafírková Petra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah seminářů: - školní zralost, připravenost - tvorba kolektivu (metody, aktivity) - komunikace U-Ž - specifika žáka v 1.třídě pohledem vývojové psychologie - škola - rodina, nastavení pravidel spolupráce - senzomotorické učení v 1.třídě - inkluzivní pedagogika - kooperativní výuka, činnostní výuka - Analýza potřeb studentů před přechodem do praxe, identifikace slabých míst.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Cílem seminářů je reflektovat praktické zkušenosti studentů z praxe v 1.třídě s důrazem na začlenění všech žáků do kolektivu v adaptačním období.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe s důrazem na práce učitele v adaptačním období 1.třídy, sebehodnocení
|
Doporučená literatura
|
-
HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno:MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
-
MERTIN, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
-
OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
-
ZILCHER L., SVOBODA, Z. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6.
|