Vyučující
|
-
Kasper Tomáš, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Cíle a zadání DP. Příklady dobré praxe. 2. Zásady tvorby odborného textu (rešerše, citace, etika). Práce s odbornou literaturou. Informační databáze a zdroje. 3. Kvalitativní výzkum. (cíl výzkumu, konceptuální rámec, výzkumné otázky, metody, sběr dat, analýza a zpracování dat, interpretace výsledků). Design kvalitativního výzkumu (případová studie, zakotvená teorie, etnografie, biografický design, oral-history, historicko-srovnávací design). Příklady dobré praxe. 4. Metody sběru dat kvalitativního výzkumu (zúčastněné pozorování, rozhovor, ohniskové skupiny, videozáznam). 5. Kvantitativní výzkum. (téma, výzkumná otázka, vzorek, metody kvantitativního výzkumu, sběr dat a zpracování, interpretace výsledků). Příklady dobré praxe. 6. Smíšený výzkumný design. Příklady dobré praxe. 7. Workshop. Prezentace studentských projektů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se základními principy a postupy tvorby vlastního odborného textu, resp. diplomové práce.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast, prezentace vlastního projektu
|
Doporučená literatura
|
-
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu.. Praha: Grada., 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
|