Předmět: Úvodní soustředění

« Zpět
Název předmětu Úvodní soustředění
Kód předmětu KPV/KZUSS
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
  • Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
  • Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: 1. Vize a struktura studijního programu. 2. Pojetí reflektivních praxí ve studijním programu. 3. Využití informačních médií ve studiu. On-line prostředí / e-learning / knihovnické služby. 4. Zkušenosti studentů vyšších ročníků se studiem. Studentští tutoři. 5. Teambuilding ve skupinách. 6. Osobnostní rozvoj studenta učitelství pro 1. st. ZŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s cíli, obsahem a formou studia Učitelství pro 1. st. ZŠ; umožnit jejich úvodní vzájemné poznání a podpořit vytvoření skupinových vztahů vedoucích k nastavení tvůrčího a sociálně pozitivního klimatu v rámci studia. V rámci soustředění jsou studenti seznámeni s organizačními a administrativními podmínkami studia. Vyučující zároveň získají rámcový přehled o osobnostních a profesně pedagogických předpokladech a zaměření studentů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium

aktivní účast na soustředění
Doporučená literatura
  • ANDERSON, R. Team Building. Simon Dough, 2023. ISBN 1998901297.
  • JIRÁSEK, I.. Zážitková pedagogika. Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
  • ŠVAMBERK, ŠAUEROVÁ, M.. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele.. Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0470-3.
  • TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů.. PedF UK, 2018. ISBN 978-80-7290-982-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr