Vyučující
|
-
Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Vize a struktura studijního programu. 2. Pojetí reflektivních praxí ve studijním programu. 3. Využití informačních médií ve studiu. On-line prostředí / e-learning / knihovnické služby. 4. Zkušenosti studentů vyšších ročníků se studiem. Studentští tutoři. 5. Teambuilding ve skupinách. 6. Osobnostní rozvoj studenta učitelství pro 1. st. ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s cíli, obsahem a formou studia Učitelství pro 1. st. ZŠ; umožnit jejich úvodní vzájemné poznání a podpořit vytvoření skupinových vztahů vedoucích k nastavení tvůrčího a sociálně pozitivního klimatu v rámci studia. V rámci soustředění jsou studenti seznámeni s organizačními a administrativními podmínkami studia. Vyučující zároveň získají rámcový přehled o osobnostních a profesně pedagogických předpokladech a zaměření studentů.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
aktivní účast na soustředění
|
Doporučená literatura
|
-
ANDERSON, R. Team Building. Simon Dough, 2023. ISBN 1998901297.
-
JIRÁSEK, I.. Zážitková pedagogika. Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1485-4.
-
ŠVAMBERK, ŠAUEROVÁ, M.. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele.. Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0470-3.
-
TOMKOVÁ, A. Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů.. PedF UK, 2018. ISBN 978-80-7290-982-7.
|