Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Kubištová Máčiková Adriana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti rozvíjejí schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod a technik dramatické výchovy. Osvojí si základní poznatky a metodické postupy při vedení dětí v dramatické lekci. Naučí se využívat metody a techniky dramatické výchovy tak, aby je byl schopen aplikovat ve výchovných aktivitách s dětmi v MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti rozvíjejí schopnosti a dovednosti potřebné k praktickému zvládání jednotlivých metod a technik dramatické výchovy. Osvojí si základní poznatky a metodické postupy při vedení dětí v dramatické lekci. Naučí se využívat metody a techniky dramatické výchovy tak, aby je byl schopen aplikovat ve výchovných aktivitách s dětmi v MŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast na cvičení, příprava, realizace a reflexe dramatické lekce, absolvování a adekvátní zvládnutí samostatných výstupů s dětmi v MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
BAUDISOVÁ, A. Hry a cvicení pro dramatickou výchovu. Praha, Portál 1997..
-
BUDINSKÁ, H. Hry pro šest smysl?. Praha, Artama 1992..
-
WAY, B. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Praha, ISV 1996..
|