Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Dramaticko-jevištní tvar jako základ > tvůrčí činnosti kolektivu třídy, žák jako herec a jeho uchopování > textu, jevištního prostoru,dramatické akce, malé dramaticko-jevištní > tvary a socializace třídy, kolektivu, dramaticko- jevištní tvar a > emoce, komunikativnost, tvůrčí a umělecké vyjádření
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Demonstrace, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz je koncipován jako praktické seznámení s dramaticko-divadelní výchovou. Jeho cílem je motivace ke studiu a získání prvotních poznatků o oboru a uvedení studentů do problematiky. Obsahem je divadelnost a dramatičnost jako principy umění, života a edukace, dále se dotýká oblasti esteticko-výchovné a oblasti osobnostní a sociální výchovy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Didaktický test, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Aktivní zapojení do dramaticko-výchovných aktivit, návštěva divadelních představení dle pokynů
|
Doporučená literatura
|
-
sborníky - Dětské divadlo 1, Dětské divadlo 2.
-
Disman,M., Kubálek,V. Dětský přednes a dramatický projev.
-
Disman,M. Receptář dramatické výchovy.
-
Machková,E. Dramatická hra jako prostředek výchovy.
-
Mlajnek,J. Děti , hry a divadlo.
-
Rodl,O. Loutkové divadlo.
|