Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1-2. Aktivity s knihami v MŠ 3-4. Aktivity s knihami v MŠ - autoři a ilustrátoři. 5-8. Předčtenářské aktivity motivované konkrétním literárním textem. 9-10. Využití poezie v mateřské škole. 11-14. Předčtenářské aktivity - prezentace studentů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí praktické činnosti, které vedou děti k aktivnímu vnímání přiměřených literárních textů. Cílem cvičení je osobnostně-sociální rozvoj dítěte, jeho tvořivosti, fantazie, ale i počáteční seznámení s psaným textem. Výuka je vedena za pomoci interdisciplinárních vztahů s ostatními složkami estetické výchovy a její náplň koresponduje s požadavky na čtenářskou pregramotnost dítěte.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Účast na cvičeních, prezentace, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNÁŘOVÁ, J. Čtením ke kritickému myšlení. Jablonné nad Orlicí: Akord, 2018.
-
ČEŇKOVÁ, J. a kol. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury.. Praha: Portál, 2006.
-
GENČIOVÁ, M. Literatura pro děti a mládež ve srovnávacím žánrovém pohledu. Praha: SPN, 1984.
-
HNÍK, O. Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H + H, 2007.
|