Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pravidelný vstup studenta do školského terénu, zahájení vlastní pedagogické praxe v MŠ. Postupné seznámení s charakterem práce, pozorování a průběhu výchovně-vzdělávacího procesu z hlediska činnosti učitele i dětí a jejich vzájemné interakce. Činnosti asistentského charakteru plní funkci orientace v předškolní výchově, praktického seznamování s organizací výchovného procesu. Studenti jsou rozděleni do spolupracujících mateřských škol. Průběžně si vedou pedagogický deník.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Pozorování, Skupinová konzultace, Individuální konzultace
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 56 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Pravidelný vstup studenta do školského terénu, zahájení vlastní pedagogické praxe v MŠ. Postupné seznámení s charakterem práce, pozorování a průběhu výchovně-vzdělávacího procesu z hlediska činnosti učitele i dětí a jejich vzájemné interakce. Činnosti asistentského charakteru plní funkci orientace v předškolní výchově, praktického seznamování s organizací výchovného procesu. Studenti jsou rozděleni do spolupracujících mateřských škol. Průběžně si vedou pedagogický deník.
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět základním jevům v praxi mateřských škol 2. Kriticky zhodnotit a analyzovat základní témata spjatá s praxí mateřských škol 3. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu 4. Bude motivován k dalšímu vzdělávání v dané oblasti
|
Předpoklady
|
Základní znalost pojmů z pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
100% docházka do zvolené MŠ, činnosti asistentského charakteru, příprava na mikrovýstup a jeho realizace, pozitivní hodnocení učitelem v MŠ, vedení pedagogického deníku.
|
Doporučená literatura
|
-
Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
-
Opravilová, E., Gebhartová, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9.
-
Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.
-
Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-35-5.
-
Svobodová, E., a kol. Vzdělávání v mateřské škole a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
|