Vyučující
|
-
Modrá Jana, Mgr.
-
Růžičková Martina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Obsah didaktiky přírodovědy 2. Vyučovací formy, metody a prostředky v přírodovědě 3. Přírodovědná vycházka - rozvoj senzitivity dětí 4. Využití naučných stezek pro přírodovědné exkurze 5. Rostliny v přírodovědě - sběr rostlin, botanická pozorování a pokusy, laboratorní práce 6. Živočichové v přírodovědě - odchyt a pozorování bezobratlých, Animal Assistent Education - Využití živých živočichů při výuce, laboratorní práce 7. Didaktické hry v přírodovědě 8. Projekty v přírodovědě 9. Úvod do environmentální výchovy, SEV, Pavučina, MRKEV, Mrkvička 10. Návštěva ekocentra 11-14. Prezentace seminárních prací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje s formami a metodami výuky přírodovědných předmětů na prvním stupni ZŠ. Důraz je kladen na ekosystémové pojetí výuky, badatelské a projektové vyučování a na vytváření pozitivního vztahu dětí k živým organismům. Součástí jsou vycházky do přírody a exkurze do střediska ekologické výchovy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností, Písemná práce
Aktivní účast na cvičeních, prezentace, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
PODROUŽEK, L. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda, 2003. ISBN 80-864-7337-6.
-
PODROUŽEK, L. Úvod do didaktiky prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda, 2003. ISBN 80-864-7345-7.
-
TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
|