Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Dubcová Věra, Mgr.
-
Modrá Jana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Cíle vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. 2. Tematické okruhy ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. 3. Očekávané výstupy ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. 4. Průřezová témata ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. 5. Analýza učebnic prvouky. 6. Pomůcky, využití ICT. 7. Metody, techniky a formy výuky. 8. Interdisciplinární vztahy. 9. Metodické poznámky k výuce v 1. ročníku. 10. Metodické poznámky k výuce v 2. ročníku. 11. Metodické poznámky k výuce v 3. ročníku. 12. Výchovně vzdělávací strategie a hodnocení žáků. 13. Prezentace studentů k zadaným tématům. 14. Prezentace studentů k zadaným tématům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 22 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty se vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, přičemž je zaměřen především na 1. období základní školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Systematické pozorování studenta
Účast na seminářích, prezentace seminární práce. Písemná a ústní zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Učebnice prvouky..
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J., eds. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha, 2016.
-
PAUSEWANGOVÁ, E. 130 didaktických her.. Praha, 1994.
-
PODROUŽEK L. Didaktika prvouky a přírodovědy pro primární školu. Dobrá Voda u Pelhřimova, 2003. ISBN 80-86473-37-6.
-
PODROUŽEK L. Úvod do didaktiky prvouky. Dobrá Voda u Pelhřimova, 2003. ISBN 80-86473-45-7.
-
SMITH, A. Třída plná pohody. Praha, 1995..
|