Lecturer(s)
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
As part of the course, students engage in classroom observations, listening, guided observation, and analysis in selected preschool institutions.
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Observation, Problematic methods (research and exploration), Practicum
- Class attendance
- 56 hours per semester
- Practical training (number of hours)
- 50 hours per semester
- Home preparation for classes
- 14 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to provide students with their own field experience.
Theoretical knowledge and practical skills in the field.
|
Prerequisites
|
General orientation in the subject.
|
Assessment methods and criteria
|
Essay, Interview, Oral presentation of self-study
Pedagogical diary, observation
|
Recommended literature
|
-
Koťátková, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
-
Průcha, J., Koťátková, S. Předškolní pedagogika. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0495-4.
-
SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H., eds. Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku: vývoj po roce 1989 a perspektivy: výzkumný záměr Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2010. ISBN 978-80-7290-486-0.
-
SYSLOVÁ, Z. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8475-9.
|