Monological explanation (lecture, presentation,briefing), Dialogue metods(conversation,discussion,brainstorming), Self-study (text study, reading, problematic tasks, practical tasks, experiments, research, written assignments)
- Class attendance
- 28 hours per semester
- Home preparation for classes
- 14 hours per semester
- Semestral paper
- 18 hours per semester
|
-
DEMEK, J., RAUŠER, J., QUITT, E. Úvod do obecné fyzické geografie. Praha: Academia, 1976.
-
FUCHS, E. et. al. Rozvoj předmatematických představ dětí předškolního věku. Praha: Jednota českých matematiků a fyziků, 2015. ISBN 978-80-7015-022-1.
-
HORNÍK, S. et al. Základy fyzické geografie. Praha: SPN, 1982.
-
HRKAL, Z. O lidech a vodě. Praha: Česká geologická služba, 2014. ISBN 978-80-7075-864-9.
-
Kiryková, S. et al. Předškolní vzdělávání. Liberec, 2025. ISBN 978-80-7494-738-4.
-
KUKAL, Z. Přírodní katastrofy. Praha: Horizont, 1983.
-
PETRÁNEK, J., BŘEZINA, J., BŘÍZOVÁ, E., CHÁB, J., LOUN, J., ZELENKA, P. Encyklopedie geologie. Praha: Česká geologická služba, 2016. ISBN 978-80-7075-901-1.
-
RUBÁŠ, D. Přírodní klenoty Podještědí. Český Dub: Dominik Rubáš, 2017. ISBN 978-80-270-2857-3.
-
SÝKOROVÁ, J., VLČKOVÁ, R., MODRÝ, M. Maloplošná chráněná území Libereckého kraje. Liberec: Liberecký kraj, 2015.
-
TOLASZ, R. et al. Atlas podnebí Česka: Climate atlas of Czechia. Praha ? Olomouc: Český hydrometeorologický ústav, 2007. ISBN 978-80-86690-26-1.
|