Předmět: Souvislá praxe v MŠ 2

« Zpět
Název předmětu Souvislá praxe v MŠ 2
Kód předmětu KPV/PMSP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Student se orientuje v profesních kompetencích učitele MŠ, je schopen na základě pedagogicko-psychologické i metodické připravenosti samostatně sestavovat přípravy tematických celků předškolní výchovy a vzdělávání. Po samostatném vedení výuky a činností student reflektuje své praktické výstupy se cvičným učitelem a s vedoucím praxe a zvládá metody hodnocení své pedagogické činnosti ve vztahu k RVP PV a profesním kompetencím učitele v MŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Klinická praxe pod dohledem
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 120 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 12 hodin za semestr
Výstupy z učení
V rámci předmětu studenti vykonávají samostatnou pedagogickou činnost ve vybrané mateřské škole. Cílem předmětu je navázat na dosavadní formy praxe a prohloubit zkušenost s oborem.
Získané způsobilosti: Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Porozumět jevům v praxi mateřských škol 2. Připravit, vést a vyhodnotit vlastní výchovně vzdělávací působení v mateřské škole 3. Kriticky zhodnotit a analyzovat základní témata spjatá s praxí mateřských škol 4. Využít získané poznatky a dovednosti v edukačním procesu
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická demonstrace získaných dovedností, Hospitace

Spolupráce s učiteli MŠ při vedení jednotlivých pedagogických činností s dětmi v mateřské škole, vytvoření a průběžné ukládání záznamů do portfolia, závěrečná konzultace s vedoucí praxe nad vlastním portfoliem.
Doporučená literatura
  • DOSTÁL, A.; OPRAVILOVÁ, E. Úvod do předškolní pedagogiky. Praha: SPN, 1985..
  • Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.
  • SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6.
  • Syslová, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4309-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr