Vyučující
|
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Vysvětlení základních pojmů - diskuse, sdílené rozhovory, myšlenkové mapy. 2. Determinanty zdraví - pohybová aktivita, výživa, životní prostředí, psychosociální prostředí, životní styl rodiny, mentální hygiena, nebezpečí závislostí. 3. Prevence - tvorba programu, práce ve skupině. 4. Program podpory zdraví ve škole - analýza video ukázek. 5. Osobnost učitele při realizaci výchovy ke zdraví.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Problémové metody (badatelské, výzkumné), Cvičení, E-learning
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět vede studenty k pochopení propojenosti zdraví s celkovým životním stylem, s životem v rodině, se školním, s životním a pracovním prostředím. Cílem je ukázat souvislosti mezi fyzickým, psychickým a sociálním zdravím a vést k aplikaci těchto myšlenek do práce školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Prezentace samostatné výzkumné činnosti studenta
Aktivní účast na cvičeních, prezentace návrhu projektu pro podporu zdraví na ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
HAVLÍNOVÁ, M. aj. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 2007. ISBN 80-7367-059-3.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-774-4.
-
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D., a kol. 2009. Výchova ke zdraví. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2715-8..
-
MÍČEK, L., ZEMAN, J. Učitel a stres. Brno: PAIDO, 1999.
|