Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Po schválení tématu DP garantem oboru a děkanem fakulty pracuje student na tématu DP. V prvním semestru zpracovávání DP proběhne hlubší rešerše k tématu, rozvržení DP dle specifikace cílů a metod DP. Na konci 1. semestru student předkládá stav výzkumu v daném tématu - rozpracovanou DP, koncept výzkumné či praktické části. V druhém semestru v rámci Diplomový seminář 2 je dokončena teoretická či vstupní část DP a rovněž realizován, vyhodnocen, reflektován výzkumný či praktický projekt, aby mohla být zpracována diskuse k tématu a byly zřejmé přínosy DP. V průběhu diplomového semináře student pravidelně práci konzultuje s vedoucím DP v rámci jeho konzultací a na konci předmětu Diplomový seminář 1 mu předloží částečné výsledky a na konci Diplomový seminář 2 výstupní výsledky zpracování DP. Udělením zápočtu v Diplomový seminář 1 souhlasí vedoucí práce (garant oboru) s pokračováním ve zpracování tématu DP. Udělením zápočtu v Diplomový seminář 2 souhlasí vedoucí práce (garant oboru) s odevzdáním DP.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Po schválení tématu DP garantem oboru a děkanem fakulty pracuje student na tématu DP. V prvním semestru zpracovávání DP proběhne hlubší rešerše k tématu, rozvržení DP dle specifikace cílů a metod DP. Na konci 1. semestru student předkládá stav výzkumu v daném tématu rozpracovanou DP, koncept výzkumné či praktické části. V druhém semestru v rámci Diplomový seminář 2 je dokončena teoretická či vstupní část DP a rovněž realizován, vyhodnocen, reflektován výzkumný či praktický projekt, aby mohla být zpracována diskuse k tématu a byly zřejmé přínosy DP.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Kolokvium
Ústní kolokvium, prezentace zvoleného tématu
|
Doporučená literatura
|
-
Chráska, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada 2007. (ISBN 978-80-247-1369-4).
-
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
|