Vyučující
|
-
Kasperová Dana, doc. PhDr. Ph.D.
-
Bosáková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Nišponská Magda, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti před exkurzí zpracovávají pod vedením vyučujícího plán exkurze, tematicky vymezují exkurzi, činí "předvýzkum" k tématu exkurze. Během exkurze pracují studenti na zadaném tématu a analyzují, hodnotí a reflektují vyučovací a výchovný program vybrané vzdělávací zahraniční instituce, pedagogická východiska a cíle programu, v odborné diskusi se seznamují s možnostmi a problémy realizace ŠVP. Výstupy z exkurze jsou prezentovány v průběhu reflexe v rámci evaluačního semináře po průběhu samotné exkurze. Studijní literatura bude zadávána v souvislosti s aktuálním tématem zahraniční pedagogické exkurze. Rovněž je plánována návštěva zahraniční vysokoškolské partnerské instituce a konání odborné přednášky ze strany zahraničního vyučujícího pro studenty FP TUL k tématu zahraniční exkurze. Zahraniční pedagogická exkurze je jednodenní, zpravidla probíhá v cizím jazyce - jak samotná exkurze, tak i příprava na ni (formou studia odborných textů). Předmět Pedagogická exkurze 1 tak posiluje cizojazyčné kompetence studentů a zároveň posiluje mezinárodní aspekt studia. Jejím cílem je rovněž motivovat studenty k další zahraniční odborné zkušenosti - výjezdové studentské mobilitě v rámci programu ERASMUS+.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení, E-learning, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální
- 10 hodin za semestr
- Exkurze
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zpracovat vybrané pedagogické téma na základě návštěvy vybrané školy 1. st. ZŠ v zahraničí předpokládá se s ohledem na liberecký region návštěva Německa, Polska. Vybraná škola bude volena s ohledem na inovativní způsoby výuky a sociálního rozvoje školy.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor, Kolokvium
ústní kolokvium, skupinová prezentace zvoleného tématu
|
Doporučená literatura
|
|