Vyučující
|
-
Kiryková Simona, PhDr. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti před exkurzí zpracovávají pod vedením vyučujícího plán exkurze, tematicky vymezují exkurzi, činí "předvýzkum" k tématu exkurze. Během exkurze pracují studenti na zadaném tématu a analyzují, hodnotí a reflektují vyučovací a výchovný program vybrané vzdělávací instituce, pedagogická východiska a cíle programu, v odborné diskusi se seznamují s možnostmi a problémy realizace ŠVP. Výstupy z exkurze jsou prezentovány v průběhu reflexe v rámci evaluačního semináře po průběhu samotné exkurze.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Cvičení, Prezentace práce studentů
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Exkurze
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zpracovat vybrané pedagogické téma na základě návštěvy vybrané školy 1. st. ZŠ, která je inspirativní pro primární vzdělávání (např. školy a učitelé, kteří byli oceněni cenou Zlatý Amos? / Global Teacher Prize, inovativní školy v jiných krajích ČR) či návštěvy vzdělávací instituce (ped. muzea, výstavy, neziskové organizace, instituce neformálního vzdělávání, apod.) vážící se k tématu primárního vzdělávání.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu
aktivní účast, skupinová prezentace tématu k exkurzi
|
Doporučená literatura
|
|