Předmět: Pedagogická praxe v 1. období ZŚ

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe v 1. období ZŚ
Kód předmětu KPV/PZPP1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět seznamuje studenty s organizací vyučování na 1. stupni ZŠ, se strukturou vyučovací jednotky a se styly práce učitele. Studenti na vybrané škole praktikují jeden den v týdnu a účastní se přímé pedagogické činnosti jako reflektující pozorovatelé, asistenti, i jako učitelé. Každý týden odučí jednu vyučovací hodinu, ostatní čas věnují asistentské práci dle pokynů provázejícího učitele. Praxe má průběžnou i souvislou formu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 28 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) - 4 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zvnitřnit zásady koncipování pedagogické práce v rámci vyučovací hodiny a sebereflektivní pojetí přípravy jednotlivých činnost v 1. -3. třídě 1. stupně ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta, Prezentace osvojených vědomostí formou referátu

Vedení pedagogického deníku, hospitace didaktiků na praxi
Doporučená literatura
  • KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
  • Pecina, P., Zormanová, L. Metody a formy aktivní práce v teorii a praxi. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4834-8.
  • STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr