Předmět: Reflektivní seminář k pedag.praxi 1

« Zpět
Název předmětu Reflektivní seminář k pedag.praxi 1
Kód předmětu KPV/PZRS1
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
  • Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
  • Picková Helena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: - Osobnost učitele na 1.st.ZŠ - Struktura vyučovací hodiny - Aktivizační činnosti v 1.-3.třídě - Specifika žáka ml. školního věku - Reflexe náslechových hodin - Sebereflexe studenta, práce s Nástrojem pro sebehodnocení - Formativní hodnocení na 1.stupni ZŠ Individualizace výuky.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
Výstupy z učení
Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe ve třídách 1.-3.r., analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
Předpoklady
Základní orientace v oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor

Aktivní účast na seminářích, analýza pedagogických situací ve výuce.
Doporučená literatura
  • KRATOCHÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
  • OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
  • STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
  • ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr