Vyučující
|
-
Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D.
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: - Osobnost učitele na 1.st.ZŠ - Struktura vyučovací hodiny - Aktivizační činnosti v 1.-3.třídě - Specifika žáka ml. školního věku - Reflexe náslechových hodin - Sebereflexe studenta, práce s Nástrojem pro sebehodnocení - Formativní hodnocení na 1.stupni ZŠ Individualizace výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe ve třídách 1.-3.r., analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
Aktivní účast na seminářích, analýza pedagogických situací ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
KRATOCHÍLOVÁ, J., HORKÁ, H., CHALOUPKOVÁ, L. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy.. Brno: MU, 2015. ISBN 978-80-210-7894-9.
-
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4856-6.
-
OTEVŘELOVÁ, H. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
-
STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6.
-
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
|