Vyučující
|
-
Harazinová Radka, PhDr. Ph.D.
-
Picková Helena, Mgr. Ph.D.
-
Břečková-Chalupová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Veselá Michaela, Mgr. Ph.D.
-
Hubertová Lucie, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: - Plánování výuky s důrazem na potřeby žáků a psychologické poznatky o učení. - Třída jako školní skupina - Poruchy učení - Poruchy chování - Sociální dovednosti učitele - vytváření bezpečného prostředí ve třídě (vzájemná úcta, důvěra) - vedení žáků k sebereflexi Aktuální legislativa a dokumentace vztahující se k profesi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
|
Výstupy z učení
|
Cílem seminářů je reflektovat zkušenosti studentů z průběžné praxe, analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor, Ústní prezentace samostatné práce studenta
Aktivní účast na seminářích, analýza jevů a situací z praxe s důrazem na kontinuitu a diferenciaci učiva.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství.. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
-
KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-043-1.
-
KREJČOVÁ, L.; HLADÍKOVÁ, Z. Zvládáme specifické poruchy učení: dyslexie, dysortografie, dysgrafie. Brno: Edika, 2019. ISBN 978-80-266-1400-5.
-
Mertin, V., a kol. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0.
-
MEŠKOVÁ, M. Motivace žáků efektivní komunikací: [praktická příručka pro učitele].. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0198-4.
|