Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Význam hudby a její funkce v životě člověka 2. Psychologické základy hudební výchovy a hudebních aktivit v neformálním vzdělávání 3. Rozvoj hudebních schopností dítěte, mladistvého 4. Rytmické hry, práce s rytmem 5. Rytmické hry, práce s rytmem 6. Rytmické hry, práce s rytmem, Orffův instrumentář 7. Pěvecké činnosti v neformálním vzdělávání 8. Práce s písní 9. Práce s písní 10. Práce s písní 11. Instrumentální činnosti - Orffův instrumentář, zvukomalba 12. Hudebně výchovné systémy - Orff, Kodály, Kabalevskij, waldorfská pedagogika a pedagogika Montessori 13. Elementární hudební tvořivost - syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí 14. Elementární hudební tvořivost - syntéza probraných okruhů v tvůrčím pojetí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními principy hudebních činností. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro umělecké metody a aktivity hudebních činností ve vychovatelství a neformálním vzdělávání.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Písemná práce
Účast na cvičeních 80%, seminární práce, praktický výstup.
|
Doporučená literatura
|
-
KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0994-2.
-
KULHÁNKOVÁ, E. Řemesla ve hře, písni a tanci. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-535-6.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., TICHÁ, A. Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál. ISBN 80-7178-323-4.
-
Tichá, A. Tichá, A.. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-262-0648-4.
|