Vyučující
|
-
Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy cvičení: 1. Kognitivní a jazykové hry, udělované herní ceny 2. Kooperativní a kompetitivní hrací přístupy 3. Hry zaměřené na rozvoj myšlení 4. Hry zaměřené na rozvoj komunikace a sdílení 5. Hry rozvíjející tvořivost a fantazii 6. Hra jako prostředek mezipředmětových vztahů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra), Cvičení
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozvoj kompetencí studentů jako budoucích učitelů prostřednictvím jazykově kognitivních her různých typů zaměřených zejména na rozvoj komunikace, vyjadřování, tvořivosti, představivosti, pohotovosti, paměti a pozornosti.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Rozhovor
Aktivní účast na seminářích, průběžné plnění seminárních úkolů, portfolio.
|
Doporučená literatura
|
-
hra Dixit.
-
hra Jedním slovem.
-
hra Koncept.
-
hra Krycí jména.
-
BAKALÁŘ, E. KOPSKÝ. I dospělí si mohou hrát. Praha: Pressfoto, 2007.
-
ČINČERA, J. Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1974-0.
-
KOTEN, T. Škola? V pohodě!: metody, hry a formy práce pro realizaci učiva, pro dosažení očekávaných výstupů a rozvoj klíčových kompetencí.. Most: Hněvín., 2006. ISBN 80-86654-18-4.
-
SCHNEIDEROVÁ, E. Jazykové hry a hříčky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-657-5.
-
ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-408-7.
|