Vyučující
|
-
Johnová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Úloha literárního textu. 2. Literárně-výchovné kompetence pedagoga. 3. Metody pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 4. Praktické výstupy - ověřování metod pro rozvoj čtenářské gramotnosti. 5. Prezentace vlastní přípravy studenta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Seminář
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 12 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je přiblížit studentům základní pojmy v oblasti čtenářské gramotnosti. Následně si prakticky vyzkouší různé metody, které jsou vhodné pro rozvíjení čtenářské gramotnosti u dětí.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Prezentace skupinové práce
Účast na semináři, prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
Literatura pro děti mladšího školního věku.
-
ANTOŠ I., JOHNOVÁ, J.. Předškoláci ve škole. Liberec, 2018. ISBN 978-80-7424-106-2.
-
BUZAN, T. Myšlenkové mapy pro děti. Brno, 2013. ISBN 978-80-265-0121-3.
-
GEBHARTOVÁ, V.. Jak a co číst dětem v MŠ.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.
-
HAUSENBLAS, O. Čeština doopravdy. Dobříš, 2015. ISBN 978-80-260-8165-4.
-
JOHNOVÁ, J.. Didaktický pohled na inovativní přístup v hodinách psaní.. Český jazyk a literatura, roč. 64 / 2013-2014, s. 185-190, 2014.
-
LEPILOVÁ, K.. Cesty ke čtenářství. Vyprávějte si s námi.. Brno, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.
-
MACHKOVÁ, E.. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk.. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0374-2.
-
MARUŠÁK., R.. Literatura v akci. Metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou.. Praha, 2010. ISBN 978-80-7331-172-8.
-
TOMÁŠKOVÁ, I.. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Praha, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0.
|