Vyučující
|
-
Novotný Vladimír, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Intonační metody - podstata tonální a intervalové metody, propojení obou metod v procesu intonace; přirozená tónina dur, moll tónina, volné nástupy všech stupňů, základní intervaly a jejich odvozování - opěrné písně; kvintakord dur, moll - obraty, dominantní septakord. R- pravidelné (nepravidelné) dělení not a pomlk, tečka u noty, synkopa
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Cvičení, Prezentace práce studentů, Samostudium studentů
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na upevňování a rozvoj hudebních schopností a dovedností prostřednictvím vokálních aktivit založených na správném pochopení a aplikaci tonální a intervalové metody. V oblasti rytmického výcviku je pozornost věnována upevnění a zdokonalení rytmického cítění. Na základě analýzy a syntézy získávaných poznatků a dovedností je rozvíjena melodická, harmonická a rytmická představivost, dále též hudební paměť.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška, Analýza výkonů studenta, Praktická demonstrace získaných dovedností
Účast na seminářích, tvorba a prezentace rytmické, intonační a sluchové hry.
|
Doporučená literatura
|
-
KOFROŇ, J. Učebnice intonace a rytmu. Praha, 2000. ISBN 80-86385-03-5.
-
KOLÁŘ, J. Intonace a sluchová výchova. Praha, 1980.
-
ZENKL, L. ABC intonace a sluchové analýzy. Praha, 2017. ISBN 978-80-86385-38-9.
|