Vyučující
|
-
Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Tematické okruhy: 1. Dechová a hlasová cvičení, rozezpívání, příprava na zpěv v pěveckém souboru 2. Dechová a hlasová cvičení, rozezpívání, příprava na zpěv v pěveckém souboru 3. Práce s kánonem 4. Práce s kánonem 5. Příprava a vedení vícehlasu 6. Příprava a vedení vícehlasu 7. Nácvik a realizace sborových písní 8. Nácvik a realizace sborových vícehlasých písní 9. Sbor a sólové party 10. Sbor a sólové party 11. Hudebně-dramatické možnosti v pěveckém souboru 12. Hudebně-dramatické možnosti v pěveckém souboru 13. Vedení školního sboru a příprava a organizace koncertní činnosti 14. Vedení školního sboru a příprava a organizace koncertní činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta, Demonstrace dovedností studentů, Cvičení, Prezentace práce studentů
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními principy práce s pěveckým sborem. Poskytuje základní teoretický a praktický rámec pro metody a aktivity s pěveckým sborem na 1. Stupni ZŠ.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností, Prezentace tvůrčí a umělecké činnosti studenta, Prezentace skupinové práce
Účast na cvičeních 80%. Praktické výstupy sboru. "Po dobu nařízené distanční výuky bude kontaktní účast na přednáškách a seminářích nahrazena plněním dílčích úkolů a komunikací se studenty v e-learningovém kurzu či on-line výukou."
|
Doporučená literatura
|
-
Tichá, A. Hlasová výchova v dětském sboru (2004).
-
TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005.
|