Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V seminářích Výtvarného vyjadřování 3 se studenti postupně seznámí se základními technickými postupy prostorové tvorby (konstruováním, tvarováním, skulptivním a plastickým postupem, kašírováním) a vyzkoušejí si prakticky tyto postupy v pracích s rozmanitým materiálem objemového, lineárního a plošného charakteru. Důraz je kladen na individuální tvůrčí rozvoj.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a praktických pracovních dovedností, Samostatná tvůrčí a umělecká činnost studenta
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje se základními postupy a technikami v prostorové tvorbě a jejich aplikací ve výuce na 1. stupni ZŠ. Věnuje se prostorové tvorbě ve výtvarném umění na vybraných příkladech významných děl a autorů. Osnova: Terminologie oboru. Výrazové prostředky prostorové tvorby, materiály a postupy (plastický, skulptivní, konstruování, tvarování). Možnosti využití dostupných materiálů v prostorové tvorbě (papír, hlína, kov, plast, textil, přírodniny). Soudobé postupy v prostorové a časoprostorové tvorbě. Reliéf, objekt, socha, plastika, relikt.
Teoretické poznatky a praktické dovednosti z požadované oblasti
|
Předpoklady
|
Základní orientace v oboru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Prezentace nabytých zkušeností prostřednictvím portfolia
K zápočtu: všechny praktické práce ze seminářů, seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
BATALA, O. Svět z hlíny. Praha, O., 1973.
-
ROESELOVÁ, V. Techniky ve VV. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
UHŘÍČKOVÁ, K. Kouzlo zapomenutého.. Brno-Rezekvítek, 1998.
|