Vyučující
|
-
Vykoukalová Zuzana, Mgr.
-
Slowik Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor je zaměřen na otázky přípravy učitele španělského jazyka pro základní školu v rovině lingvistické, literárněvědné a didaktické. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách Katedry románských jazyků https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a dále v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s různými přístupy k výuce jazyků. Důraz je kladen především na moderní metody rozvíjení jazykových dovedností, práci s učebnicí, práci s doplňkovými materiály a využití digitálních technologií.
Nárůst odborné a jazykové kompetence ve smyslu kurikula akreditovaného oboru.
|
Předpoklady
|
Základní orientace v problematice didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Praktická demonstrace získaných dovedností
Úspěšné napsání jednoho ze dvou testů, 75% účast. Studijní obor je zaměřen na otázky přípravy učitele španělského jazyka pro základní školu v rovině lingvistické, literárněvědné a didaktické. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách Katedry románských jazyků a v e-learningu: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Doporučená literatura
|
-
CHODĚRA, R. et al. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Rudná u Prahy: Editpress, 2001.
-
JANÍKOVÁ, Věra a kol. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011..
-
PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2002..
|