Vyučující
|
-
Valeš Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a dále v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům ucelený náhled na hláskový systém současné španělštiny. Teoretická část se věnuje především popisu jednotlivých fonémů vokalických, konsonantických a slovního přízvuku. V praktické části je kladen důraz na identifikaci jednotlivých fonémů a jejich přepis pomocí mezinárodní fonetické abecedy (IPA). Zvláštní pozornost je věnována výslovnostním problémům českých mluvčích a porovnání španělského fonologického systému s českým.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ČERMÁK, P. Fonetika a fonologie současné španělštiny.
|