Vyučující
|
-
Marešová Jaroslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a dále v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět se zabývá hispanoamerickou literaturou 20. a 21. století. Zvláštní pozornost je věnována literatuře hispanoamerického boomu 60. let a žánrům specifickým pro hispanoamerickou literaturu (např. totálnímu románu, románu o diktátorech apod). V seminářích jsou analyzovány úryvky stěžejních děl. Přednášky jsou zaměřeny na dějiny hispanoamerické literatury od avantgardních hnutí začátku 20. století po současnou a nejnovější literaturu. Cílem přednášek je získání všeobecného přehledu o hispanoamerické literatuře v daných obdobích. Cvičení jsou zaměřena na nejvýznamnější autory a díla v daném období. Důraz je kladen na četbu a detailní analýzu děl.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (A2-B2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Test
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zkouškový test.
|
Doporučená literatura
|
-
FRANCO, J. Historia de la literatura hispanoamericana.
-
HOUSKOVÁ, Anna. Imaginace Hispánské Ameriky. Praha: Torst, 1997..
-
OVIEDO, José Miguel. Historia de la literatura hispanoamericana 4. De Borges al presente. Madrid: Alianza editorial, 2014..
|