Vyučující
|
-
Slowik Miroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studijní obor Španělský jazyk se zaměřením na vzdělávání je tvořen částí lingvistickou, literárněvědnou a lingvodidaktickou. Aktuální informace o jednotlivých předmětech je možno nalézt v sylabech umístěných na webových stránkách Katedry románských jazyků: https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a dále v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student se blíže seznámí s disciplínami, které se zabývající podrobnějším studiem lexika, dále pak s termíny lexikon, slovo, fráze a jejich dalším dělením. Dále se předmět zabývá obohacováním slovní zásoby a změnami, ke kterým v lexiku dochází (neologismy, derivace, kompozice). Předmět také poskytuje pohled na vývoj španělského lexika a na teoretické základy sémantiky (synonymie, homonymie, antonymie atd.). Tyto informace jsou doplněny o základy lexikografie. Prostřednictvím široké škály jazykového materiálu student prohlubuje své lexikální a sémantické kompetence.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (B2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
MIGUEL, Elena de. Panorama de la lexicología. Barcelona: Ariel, 2009..
-
VARELA ORTEGA, Soledad. Morfología léxica: la formación de palabras. Madrid: Gredos, 2005..
|