Vyučující
|
-
Valeš Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Psaní krátkých projevů a resumé. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách Katedry románských jazyků https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty psát resumé a argumentativní esej s klasickou strukturou: úvod, obsah, závěr. Za tímto účelem bude procvičováno spojování jednotlivých částí rozvitých vět pomocí spojek a spojovacích výrazů, formulování jednotlivých myšlenek do odstavců a jejich sestavování v souvislý text. Důraz bude kladen i na logickou posloupnost, formální úpravu textu a ortografii. Předmět je rozdělen na čtyři kapitoly. První kapitola je věnována psaní krátkých zpráv jako např. vzkazy, oznámení nebo dopisy. Ve druhé kapitole se student seznámí s vyprávěním. V této fázi je student na vysoké úrovni porozumění psanému textu a své znalosti ještě dále prohlubuje. Další kapitoly jsou zaměřené na popis objektů, věcí a lidí, dále pak na výtah. Poslední kapitola studentovi ukazuje jak si poradit s nashromážděnými informacemi a student na základě těchto dovedností samostatně vypracuje delší závěrečnou práci. Studenti se též naučí kriticky hodnotit napsaný text.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru.
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Kombinovaná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
ÁLVAREZ, Myriam. Ejercicios de escritura: elemental. Madrid: Anaya, 2011..
-
MARCHANTE, Pilar. Marcadores del discurso. Madrid: SGEL, 2008..
|