Vyučující
|
-
Marešová Jaroslava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Literárněvědné koncepty a pojmy. Úplné a aktuální informace jsou uvedeny v sylabech na webových stránkách Katedry románských jazyků https://kro.fp.tul.cz/spanelstina/spanelsky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani a v e-learningu: https://elearning.tul.cz/course/index.php?categoryid=342
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce)
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje základní poučení o obecných tématech literární vědy. Zaměřuje se na literárněvědné koncepty a pojmy a prezentuje je jako problémové kategorie, které tvoří intelektuální zázemí pro uvažování o literatuře. Součástí kursu je četba a interpretace vybraných literárněvědných textů, které dokumentují metodologickou šíři přístupů k analyzovanému uměleckému dílu. Na cvičeních budou studenti analyzovat vybrané španělské a hispanoamerické literární texty různých žánrů. Analýza bude založena na vlastní četbě, zejména kratších útvarů, povídek, poezie a úryvků rozsáhlejších děl. Studenti budou aplikovat teoretické znalosti na konkrétní literární díla.
Teoretické znalosti a praktické dovednosti v oboru. (A2)
|
Předpoklady
|
Předpokladem je přiměřená jazyková znalost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zápočet: Aktivní účast na hodinách a vypracování zadaných úkolů. Zápočtový test.
|
Doporučená literatura
|
-
BÍLEK, Petr A. Hledání jazyka interpretace: k modernímu prozaickému textu. Brno: Host, 2003..
-
ECO, Umberto. Šest procházek literárními lesy. Olomouc: Votobia, 1997..
-
ORTEGA Y GASSET, José. Meditaciones del Quijote. Madrid: Cátedra, 2005..
|