Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Pervazivní poruchy 2. Základní výchovné principy a postupy 3. Základní oblasti podpory
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 32 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s projevy dětí s pervazivními vývojovými poruchami, s metodami a formami práce, prostředky a přístupy realizovanými v rodině a později i ve škole. Důraz je kladen na pochopení partnerského přístupu a spolupráce všech zainteresovaných složek na výchovně vzdělávacím procesu.
Předmět seznamuje studenty s projevy dětí s pervazivními vývojovými poruchami, s metodami a formami práce, prostředky a přístupy realizovanými v rodině a později i ve škole. Důraz je kladen na pochopení partnerského přístupu a spolupráce všech zainteresovaných složek na výchovně vzdělávacím procesu.
|
Předpoklady
|
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
DE CLERCQ, HILDE. Mami, je to člověk nebo zvíře?. Praha, Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-235-5.
-
MICHALOVÁ, Z. Sociální dovednosti u žáků s poruchami autistického spektra. Liberec, TU, 2011. ISBN 978-80-7372-745-1.
-
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-2620-768-9.
|