Předmět: Reedukační dramaterapie

« Zpět
Název předmětu Reedukační dramaterapie
Kód předmětu KSS/CDA
Organizační forma výuky Individuální konzultace + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky jedenkrát v akademickém roce
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Charakteristika a orientace na divadelní disciplíny a její aplikace 2. Historie a současnost dramatické výchovy 3. Paradivadelní systémy edukační povahy 4. Metody a techniky dramatické výchovy 5. Metodická struktura hodiny dramatické výchovy

Studijní aktivity a metody výuky
Monologický výklad (přednáška, prezentace, vysvětlování), Dialogické metody (diskuze, rozhovor, brainstorming), Samostatná práce studentů (studium textů, literatury, problémové úkoly,výzkum, pisemná práce), Prezentace a obhajoba písemné práce, Aktivizující metody (simulační, situační, inscenační metody, dramatizace, hraní rolí, manažerská hra)
  • Účast na výuce - 15 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
Výstupy z učení
Dramatická výchova využívá prostředků a postupů dramatického umění, jde o paradivadelní systém edukační povahy, zacílený na estetickou kultivaci a získávání divadelních dovedností, vedoucích k rozvoji osobnosti a prosociálního chování. Studenti se seznámí s jednotlivými metodami a postupy a možnostmi jejich využití u jedinců s postižením.
Dramatická výchova využívá prostředků a postupů dramatického umění, jde o paradivadelní systém edukační povahy, zacílený na estetickou kultivaci a získávání divadelních dovedností, vedoucích k rozvoji osobnosti a prosociálního chování. Studenti se seznámí s jednotlivými metodami a postupy a možnostmi jejich využití u jedinců s postižením.
Předpoklady
Znalost speciálně pedagogické problematiky a navazujících disciplín získaná z dosavadního studia.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Pro získání zápočtu je nutná účast na semináři a vypracování seminární práce. Další požadavky specifikuje vyučující předmětu.
Doporučená literatura
  • BLÁHOVÁ, K. - VACEK, P. - ULRICHOVÁ, I. - PROVAZNÍK, J. Uvedení do systému školní dramatiky. Dramatická výchova pro učitele obecné základní a národní školy.. Praha, IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
  • KOŤÁTKOVÁ, S. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha, Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
  • MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací.. Praha, Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2005. ISBN 80-901660-6-7.
  • VALENTA, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha, ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4.
  • VALENTA, M. a kol. Dramatika pro speiální pedagogy. Olomouc, Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-799-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr